21 förslag på ökad vardagsmotion!

Just nu läser jag en kurs om fysisk aktivitet på recept (samtidigt som jag jobbar en massa, därav mindre antal inlägg på bloggen… sorry!). Under en föreläsning jag kikade på ikväll gavs det förslag på hur vi kan öka vår vardagsmotion. Jag tänkte dela med mig av samtliga tips till er!!! Är du beredd, för nu blir det åka av!

  1. Har du ett stillasittande arbete så kan du använda delar av din lunch till en promenad
  2. Gå av bussen en hållplats tidigare
  3. Parkera bilen en bit bort från jobbet, så du 
får en kort promenad
  4. Låt bilen stå och cykla eller promenera till 
jobbet
  5. Se dina hushållssysslor som bra vardagsmotion
  6. Lek med dina barn
  7. Stå och jobba vid skrivbordet
  8. Stå på möten eller konferenser
  9. Se till att ta bensträckare minst var 30 minut
  10. Planera ”gåmöten” på arbetet
  11. Gå en promenad på fritiden
  12. Ta alltid trapporna istället för 
hissen om du har möjlighet
  13. Gå ut med ditt husdjur
  14. Klippa gräset
  15. Rensa ogräs
  16. Skota snö
  17. Städa
  18. Laga mat
  19. Tvätta kläder
  20. Tvätta fönster
  21. Tvätta bilen

Sådär! Jag är säker på att du har hittat MINST ett förslag i den här listan som passar dig! Nu ska jag återgå till skolböckerna en stund. Vill du följa med min min vardag så finns jag som vanligt på instagram (@sportperformancecenter) där jag uppdaterar liiiite mer frekvent än här på bloggen (i höst blir det ändring på det)!

/Coach Patrick

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras